سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رایج ترین مشکلات سخت افزاری لپ تاپ ایسر و مقابله با آن

بررسی مشکلات رایج لپ تاپ ایسر و رفع آنها در نمایندگی ایسر کرج - بخش اول

 

رایج ترین مشکلات لپ تاپ ایسر

در دنیای امروزه لپ‌ تاپ یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های الکترونیکی به شمار رفته که حضور آن در اکثر خانه‌ ها، سازمان‌ های دولتی، شرکت‌ ها و... مشاهده می‌ شود. در واقع لپ‌ تاپ ها همان سیستم های کامپیوتر بوده که از نظر نوع ساختار و استفاده تغییراتی در جهت رضایت بیشتر مشتریان در آن ایجاد شده است. با نیاز روز افزون کاربران به حمل و نقل و جابه جایی رایانه‌ ها، تولید کنندگان به ساخت رایانه های جمع و جور تر اقدام نمودند. 
قطعات سخت افزاری نیز در گذشت زمان مورد تغییر و تحول قرار گرفتند تا در بدنه کوچکتر و فضای کمتر لپ‌ تاپ جای گیرند. چرا که این رایانه هیچ محفظه مجزایی در جهت نصب قطعات سخت افزاری نداشته و تمامی قطعات آن به صورت فشرده در کنار هم، در بدنه باریک لپ تاپ قرار گرفته اند. از این رو ممکن است مشکلات زیادی برای این نوع از دستگاه ها حین استفاده پدید آید. چرا که قطعات آن به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته و در این حالت امکان سرایت سریع آسیب، افزایش دما، تجمع گرد و خاک و آشغال های ریز و... وجود دارد. به همین دلیل معمولا لپ تاپ ها نسبت به سیستم های کامپیوتر بیشتر و زودتر دچار خرابی می شوند. 
البته باید توجه داشته باشید که استفاده صحیح و به کارگیری نکات مثبت که از سوی کارشناسان حرفه‌ ای نمایندگی ایسر کرج در ادامه مطلب بیان شده است، می‌ تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار واقع شود. به همین منظور توصیه می شود با مطالعه این مقاله در جهت شناخت بیشتر و آگاهی از علل اصلی مشکلات سخت افزاری و نشانه های رایج آن اقدام نموده و با به کارگیری راهکار های ارائه شده، به پیشگیری از بروز آسیب های جدی و مخرب در بخش‌ های مختلف سخت‌ افزار و امور نرم افزاری بپردازید. تمامی این موارد در ادامه این مطلب برای شما کاربران عزیز لپ تاپ های ایسر بیان شده است. 

عدم عملکرد کیبورد لپ تاپ ایسر

کیبورد یا همان صفحه کلید، از مهم‌ ترین راه‌ های ارتباطی کاربر با رایانه بوده که وجود آن برای وارد کردن اطلاعات مورد نظر به سیستم ضروری می باشد. این قطعه در دستگاه های کامپیوتر به صورت مجزا وجود داشته که بستگی به نوع آن، از طریق سیم و یا دانگل های مربوطه به سیستم متصل می شود. از این رو کاربران کامپیوتر می‌ توانند با توجه به نیاز و طبق سلیقه شخصی، کیبورد دلخواه خود را تهیه و از آن استفاده کنند. 
اما در سیستم‌ های لپ‌ تاپ این قطعه نیز مانند دیگر قسمت های سخت افزار در داخل بدنه باریک آن قرار گرفته و بخش بیرونی یعنی کلید های آن، بر روی قاب داخلی بدنه لپ تاپ در جهت استفاده کاربران قرار دارد. کلید های کیبورد به دلیل دسترسی زیاد بسیار آسیب پذیر می باشند. به همین علت خرابی و عدم عملکرد این قطعه یک مشکل رایج در لپ‌ تاپ محسوب می شود. البته استفاده صحیح و رعایت نکات ارائه شده می تواند تاثیر زیادی در حفظ سلامت و افزایش طول عمر این قطعه داشته باشد. بنابراین توصیه می شود راهکار های مربوطه که در ادامه این مقاله بیان شده است را جدی بگیرید. 

علل خرابی کیبورد لپ تاپ ایسر و راه مقابله با آن

همانطور که میدانید کیبورد یا همان صفحه کلید، یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین راه های ارتباطی بین کاربر و سیستم بوده که به دلیل دسترسی و استفاده فراوان بسیار آسیب پذیر می باشد. به همین دلیل توصیه می‌ شود به درستی از این قسمت از لپ‌ تاپ استفاده نمایید. مشکلات مربوط به آسیب دیدگی کیبورد ممکن است با علائم مختلفی بروز پیدا کند. 
گاهی اوقات ممکن است نشانه یا حروف وارد شده از سوی شما با آن چیزی که در صفحه نمایشگر مشاهده می‌ شود همخوانی نداشته باشد. برای مثال ممکن است شما با فشردن کلید حرف x شاهد وارد شدن حرف دیگری غیر از حرف مورد نظر خود باشید. این مشکل معمولاً به دلیل استفاده زیاد و طولانی مدت از این دکمه ها رخ می دهد. در این در واقع در این حالت، اتصالات داخلی این کلید ها به همدیگر گره خورده و به همین دلیل کلید های مورد نظر، موارد خواسته شده را جابه جا وارد می نمایند. 
برای پیشگیری از بروز این آسیب می توانید از استفاده زیاد و مکرر و همچنین استفاده غیر اصولی از کیبورد لپ تاپ خود پرهیز کنید. وارد شدن ضربه و تحمیل فشار نیز می تواند باعث بروز چنین اختلالاتی شود. بنابراین توصیه می شود همواره به آرامی به فشردن کلید های کیبورد اقدام کرده و از فشار زیاد پرهیز کنید. 
دیگر اختلال موجود در بخش کیبورد لپ تاپ ایسر، عدم عملکرد برخی از دکمه ها است. در این وضعیت ممکن است کلید های معیوب به صورت ردیف های عمودی و افقی دچار از کار افتادگی شوند. این مشکل معمولاً در اثر تجمع آلودگی و یا نفوذ مایعات و دیگر مواد مضر به بخش داخلی دکمه های صفحه کلید رخ می دهد. از این رو توصیه می شود همواره لپ تاپ خود را در مکانی مناسب و به دور از مایعات و دیگر مواد مضر نگهداری کرده و هر سه ماه یکبار آن را در جهت سرویس بخش‌ های مختلف سخت افزار، به ویژه کیبورد، به مراکز تعمیرات مربوطه مانند نمایندگی ایسر در کرج بسپارید. 
البته باید توجه داشته باشید که عدم عملکرد دکمه های کیبورد تنها ریشه در بخش سخت افزار دستگاه نداشته و ممکن است بر اثر اختلالات نرم افزاری نیز علائم عدم عملکرد کیبورد نمایان شود. از این رو بهتر است پس از مواجه شدن با عدم کارکرد صفحه کلید لپ تاپ خود، تنظیمات مربوطه را چک کرده و از فعال بودن گزینه کیبورد خود اطمینان حاصل فرموده و در صورت مطمئن شدن از صحت تنظیمات مربوطه، به عیب یابی صفحه کلید لپ تاپ خود بپردازید. 
همچنین ممکن است در اثر قطع اتصالات داخلی نیز کیبورد دچار از کار افتادگی شود. شما می توانید برای بررسی دقیق و عیب یابی صحیح، کیبورد معیوب به مراکز مربوطه از جمله نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید.

نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج

نمایندگی ایسر در کرج، یک مجموعه پیشرفته در زمینه رفع مشکلات سخت افزاری لپ تاپ ایسر اعم از تعمیر و تعویض پاور، فن، کارت گرافیک، لولا، باطری، کابل فلت، ال سی دی، کیبورد و همچنین تعویض و ارتقای حافظه هارد، رم و... می باشد. تمامی این خدمات با بهترین کیفیت ممکن و در جهت رفاه فوق شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج و در اسرع وقت صورت می گیرد. 
همچنین تمامی امور نرم افزاری موجود مانند نصب و تعویض ویندوز، نصب انواع نرم افزار های عمومی و تخصصی، نصب آنتی ویروس اورجینال و به روزرسانی دوره ای آن، ویروس کشی سیستم، ریکاوری اطلاعات هارد معیوب و همچنین برطرف ساختن اختلالات نرم افزاری نظیر هنگ کردن سیستم، کرش های مکرر، نمایش مکرر صفحه آبی مرگ ویندوز و... نیز توسط متخصصان فوق حرفه ای و ماهر نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر کرج به بهترین نحو ممکن انجام می شود.

 

 

منبع: رایج ترین مشکلات سخت افزاری لپ تاپ ایسر و مقابله با آن